Fuerteventura 2017

Tizenkettő év után, idén kora nyáron sikerült ismét eljutnunk a családommal a Kanári szigetekre. Most Fuerteventura szigetén töltöttünk el hét napot. A sziget nem túl nagy, 100km a hosszú és kb 30km széles vulkanikus eredetű szárazföld, Afrika partjaitól 80km-re.

Az útra a nemrégiben vásárolt Olympus OM-D E-10 mkII MILC fényképezőgépemet vittem - mondhatni ez volt az első közös utunk. Messzemenően jól teljesített a masina, az 5 tengelyes képstabilizáció pedig félelmetesen jól dolgozott!

Az utazás Budapestről a szigetre repülővel meglehetősen hosszú - öt órahossza. Érkezéskor a reptéren rögtön az ember kezébe nyomják a sziget térképét, feltüntetve a főbb látnivalókat. Mivel autót béreltünk egész hétre, így örültünk ennek, bár már előre felkészültünk, hogy miket szeretnénk megnézni.
Mivel nem vagyunk nagy strandolós - parton hasat süttetős család, szinte minden napra beiktattunk egy utat. Be is jártuk a szigetet, 580km-t autóztunk összesen.
A szigetnek amúgy csodálatos strandjai vannak, soha nincs tömeg, minden strandon más más színű természetes homok van, amelyekből összegyűjtöttünk egy üvegbe emléknek.

Maga a természetes sziget viszont meglehetősen kopár, az erős szél és a víz hiánya rányomja a pecsétjét a tájra. A városokban ahol általában csepegtető öntözéssel víz is jut a növényeknek, gyönyörű parkokat lehet találni. Ahogy vége a városnak ismét marsbéli táj fogadja a látogatót.
A nagy szélben az óceán parton erős hullámzás van - helyenként félelmetes erővel csapódik a sziklákhoz a víz. Vásároltam is a szigeten egy polárszűrőt, amivel még szebbé tudtam tenni a tájképeket.
A szállásunktól nem túl messze kedden és szombaton Afrika piac volt, itt "első kézből" vásároltunk fafaragványokat. Jelentősen lehet a szigeten alkudni. Szinte kötelező! Az 53 eurós elefánt faragvány 21 eurós lett + ajándék kis vízilóval. A szalmakalapom 21-ről 7 euró lett. Még az üzletben is az 55 eurós polárszűrőt 19-ért tudtam elhozni... (Az egész Kanári szigetek vám és adómentes övezet.)

Sokat szép helyen jártunk, érdekes dolgokat tapasztaltunk, sokat fényképeztem, ebből összeállítottam egy képvetítést:

A videó alatti zenét Juan Antonio de Hombre játsza, akitől Bentancuria múzeumfaluban vásároltunk egy CD lemezt, ezzel is támogatva az idős zenészt.