Üvegnegatív és cianotípia

Eljött az idő, hogy a nedves kollódiumos technikával üvegre készítsek negatívot. Az üvegnegatívból pedig valamilyen nemes sokszorosítási eljárással papírképet. Erre a célra a cinaotípia esik legkézenfekvőbbnek.

Orchideáról készítettem nedves kollódiumos eljárással felvételt (24x18cm):


Két felvételt készítettem, egy ambrotípiát fekete alumíniumra és az üveglapra a negatívot :

A negatív átvilágítva így néz ki

Miután az üvegnegatívot lelakkoztam, másnap jöhetett belőle a papírkép készítése, Gyarmati József barátom segítségével.
Cianotípia papír felkenése:


Alul az üvegnegatív, majd ráfordítva az érzékenyített papír:

A saját készítésű másolókeretem jól funkcionált

UV lámpával exponálva

Ellenőrzés

Jónak tűnik az expozíció

Jöhet a kimosás:




Nemigazán szeretem a cianotípia jellegzetes kék színvilágát, így rögtön barnítottuk is a képet:



Többféle variációt kipróbáltunk és egyéb trükköket is bevetettünk:
A képek beszkennelve a következő bejegyzésemben láthatóak

Az eredeti alumíniumra készült képen természetesen az irányok megfordulva láthatóak:

Örülök, hogy életem első üvegnegatívja ennyire jól sikerült! Még finomítanom kell az eljárás, de ígéretesnek tűnik a folyamat!

Megjegyzések