Nagyformátumú fényképezés (Teszt 5.0)


Az előző bejegyzésben írtam, hogy elkészült a nagyformátumú fényképezőgépem. Természetesen le is teszteltem a kamerámat! Fotópapírt raktam a hátfalba és ezzel próbálkoztam. A fényképezőgép optikája egy régi, 9x6cm-es gépnek a lencséje. A papír amit használtam 9x13cm-es. Minden optika nagyobb képet tud rajzolni, mint amire használják (persze a túlméretes rész már rosszabb minőségű) de bíztam benne, hogy a 13-cm-es méret még talán belefér ebbe a tartományba.

Az első felvétel fényt kapot...


 Második próba: szomszéd házak, jó a vázon a végtelen fókusz!

 Harmadik próba, a fénymérő adataira támaszkodva nem adott jó eredményt a kép, alig rajzolt valamit a papírra a fény. Csak utómunkát követően élvezhető a kép.

 A negyedik felvétel sem az igazi...

 Ötödik: a fénymérőt elhagyva elkezdtem kísérletezni, szórt fény, F6.3, 2 sec., a kép beégett, a papírhívás során 10-20 másodperc alatt kikaptam a hívóból. Szkenneléssel feljavítva.

 Hatodik: szórt fény, F6.3, 1 sec. Kezd jó lenni, de még mindig ki kellett kapnom a hívóból mert kezdett itt is nagyon beégni a felvétel.

Hetedik: erős napsütés, F8, 1 sec. Szinte ugyanaz lett mint a hatodik próba, de erősen látszanak az árnyékok.

Nyolcadik, saját magam a feleségem segítségével fotózva: borús égbolt, F6.3, 1 sec. Egész jó középszürke lett a negatív (sajnos a fókusz nem tökéletes)

Az összes felvétel Photoshoppal fel lett húzva, mert a negatívok még nem lettek tökéletesek. Sok próbalfelvétel kell még majd... A kamera és a modell távolsága kb. 40cm volt, a kihúzat pedik kb. 8cm.

A hármas képsorozat a szkennelés után, teljesen nyers formában:

Örülök az elért eredménynek, ha majd tökéletesítem az exponálási időket, akkor remélem sokkal jobb minőségű képeket is sikerül majd fényképeznem és kevesebb utómunkával tökéletes negatívokat fotóznom!

Megjegyzések